Kuliah Cinta


" Cerita cinta remaja sekarang "


Eyrra suka sangat tengok pasangan kekasih ni dulu... masa kecik-kecik dulu Eyrra minat sangat-sangat dekat pasangan kekasih ni.. tapi jodoh diorang tak panjang... sekarang ni masing-masing dah ada pasangan masing-masing... mereka pun sudah bahagia dengan pasangan diorang sendiri... kadang-kadang kita tengok orang lain bahagia sangat... tapi kita tak tahu.. masalah yang diorang hadapi sebenarnya.. kita nampak yang manis je.. bila mereka berpisah... kita tuduh mereka macam-macam... yang pahit kita tak pernah perasan dan ambil tahu pun... kita pun tak boleh salahkan antara satu sama lain.. mungkin diorang berpisah.. ada sebabnya... dah mungkin jodoh mereka sampai sini je... jodoh Eyrra pun Eyrra tak tahu lagi dengan siapa... Eyrra hanya merancang... semua hanya Allah yang tentukan... Eyrra terima je... Eyrra harap.. bakal suami Eyrra tu nanti... boleh jaga Eyrra elok-elok dan membimbing Eyrra ke jalan yang diredhai... InsyaAllah... Amin...

Step by step 

mesti kawan-kawan pun pernah lalui saat-saat macam ni kan kan... mehhh sini Eyrra kongsi sikit cerita cinta kuliah cinta ni... melalui lagu... mungkin korang pun akan faham... dengan dengar lagu je... korang boleh faham jalan ceritanya... kalau tak caya... cerrrr dengar lagu ni Step by step...

Perhatian!!!!
kalau nak dengar lagu ni.. korang kene clik stop dekat " Penyejuk Hati  "
baru lah korang boleh dengar lagu ni Step by step dengan tenangnya...
tak adalah gangguan lagu lain...
Selamat menonton... layannnnn.....


Step 1



Kadang-kadang orang yangg kita anggap sebagai kawan biasa je tu adalah orang yang paling MENYAYANGI kita tanpa kita sedari :)

Setiap permulaan .. ada penghujungnya ..
Setiap pangkal .. ada hujungnya ..
Setiap pertemuan .. ada perpisahan ..

Dan , setiap perpisahan itu ..
Ada yang sementara ..
Ada yang selama-lamanya ..

Moga , dianugerahkan ..
Kesabaran ,
Keyakinan ,
Kekuatan ,
Keutuhan ,
dan .. Kepercayaan ..
Agar .. akan berkekalan hubungan ini ..



Step 2



Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung ,
Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga ,
Kenapa ???
Kerana CINTA itu BUTA
Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga 
Kenapa ???
Kerana KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA !!
Di dalam telaga CINTA hilang..

Kenapa ???
Kerana CINTA itu halus , mudah hilang kalau tak dijaga , sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap ...
Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu ..

Kenapa ??
kerana KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia ..



Step 3



bila bergaduh je.. mulalah ditinggalkan seorang diri... rasa sunyi sangat..

Bila seseorang tu merajuk, dan bila kita pujuk dia. Dia cakap "Kita okey, jangan risau lah :)" 
#Sebenarnya dia perlukan perhatian yang lebih :)


Step 4




makin lama kita kenal seseorang tu,makin banyaklah dugaannya,makin bertambahlah kenangan bersama dia dan makin susahlah untuk kita melepaskannya apatah lagi untuk melupakannya.


Step 5




" dekat padamu "

HIDUP ini susah kita nak DUGA:
Kadangkala kita rasa DEKAT dengan seseorang itu,
tapi sebenarnya JAUH.
Walaupun kita dapat BERSAMA dia, belum tentu
HATI dia dapat kita SELAMI.
Mungkin kita boleh buat dia KETAWA, tapi kita tidak
tahu apa makna SENYUMANNYA.



Step 6




Bila dah HILANG, baru kita sedar. Bila dah TERLUKA, baru kita faham. Bila dah terlalu RINDU, baru kita sedar dia sangat bermakna bagi kita. :'<


Step 7 



Majlis Perkahwinan mereka...
Eyrra pun akan tamat zaman bujang suatu hari nanti....
cuma tak tahu lagi bila...
tunggu orang masuk meminang....
tarikh,tempat,masa dan tahun belum tahu lagi...
tunggu je k...

Jika ada jodoh,kita akan bertemu. Buat mase nie biarlah kita berjauhan dulu. Jika benar diriku tercipta untukmu dan kamu tercipta untukku. Walau jauh mana meskipun lama mana kita kan tetap bersatu dengan ikatan yang sah & diredhai Allah suatu hari nanti.. Insyallah...

♥ Ketika seorang JEJAKA memujimu MAKA pahatkan SUBAHANALLAH didalam HATI mu agar RIAK jauh dari JIWA mu..

♥ Ketika seorang JEJAKA mendekatimu MAKA alunkan ASTGHFIRULLAH didalam KALBU mu agar KEINGINAN dihindar dari HATI mu..

♥ Ketika seorang JEJAKA menjaga maruahmu MAKA zikirkan ALHAMDULILAH didalam JIWA mu agar KESYUKURAN sentiasa dekat di KALBU mu..



tata semua....
meoww meowww




MaSa DeMaM ( 31.12.2012 )


" Bersyukur sangat dapat kawan yang memahami "



masa ni Eyrra memang tak sangka yang kawan Eyrra sanggup beli kan makanan untuk Eyrra... sebab Eyrra memang dah tak larat nak jalan.... selamat kelas start pukul 2... kalau tak... mesti kene pergi Penawar ambil MC... tak pasal-pasal tak masuk kelas Acc dan Ctu.. selamat masa dah tengah hari tu kepala Eyrra dah oke... kira masa pagi-pagi tu lah sakit sangat... nak bangun solat subuh pun rasa macam tak larat...
 tapi Eyrra kuat kan semangat... Eyrra bangun juga... mungkin ni cara untuk Eyrra hapus kan dosa-dosa kecil.... kalau kita dapat penyakit... kira Allah sayangkan dekat kita kan.. 




lauk yang kawan Eyrra belikan ni... memang lah sangat sedap....  lauk Tomyam Ayam,Sayur dan siap ada Tomato lagi tau... sebab Eyrra suka makan Tomato... kira kawan Eyrra tau yang Eyrra suka makan Ayam,Sayur dan Tomato... terima kasih sangat-sangat... jasa mu akan ku kenang selamanya....




Eyrra siap dapat gula-gula sakit tekak lagi tau.... Fisherman's Friend... masa dalam kelas... gula-gula ni lah Eyrra jadi kan penawar... sebab gula-gula ni berangin sangat.... kira Eyrra tak ada lah rasa mengantuk dalam kelas...




Eyrra makan tak habis pun.. sebab tak larat dan tak ada selera nak makan sebenarnya... Eyrra jamah juga lah kan... untuk isi perut ni... nanti kalau tak makan... tak pasal-pasal tertibe je pengsan nanti... selamat lah tak ada apa-apa yang terjadi... sebab Eyrra kalau demam... mesti lama baru nak sihat... ermmmm.... sedih-sedih... dugaan untuk Eyrra... Eyrra kene lah terima dengan hati yang ikhlas...


tata semua
meowww meowww


BarAnG lApToP MiLiK kU....


" Barang yang perlu ada bila dengan laptop "




cover laptop yang perlu ada dan pasti kene ada.... sebab Eyrra pergi mana-mana... malas nak bawa beg laptop... bahaya.... nanti orang tau yang Eyrra bawa laptop... tak pasal-pasal kene rembat nanti... lebih baik Eyrra letak laptop dekat beg biasa je... ehhhh.... pencuri jalanan.... jangan baca pula blog Eyrra ni... seram pula nak bagi tahu dekat sini.... hehehe.... tak apa... niat Eyrra hanya nak berkongsi je... cuma nak ingat kan dekat kawan-kawan yang balik rumah naik bus tu... mesti bahaya kan... ingat lah pesanan ku ini.... cewahhhhh.... tak salah kan kalau kita berhati-hati untuk keselamatan kita juga.... betul tak?????




speaker ni Eyrra jarang guna... bila dekat rumah je Eyrra guna... sebab Eyrra suka dengar lagu kuat-kuat... siap berjoget dan menyanyi lagi dekat dalam bilik... bukan orang tahu pun kan... hehehe... sebab nak lepas kan tension... sebab umur makin bertambah... dugaan pun makin banyak... dengan cara macam tu lah Eyrra lepas kan tension... nak buat apa marah-marah orang kan.. nanti buat orang benci dekat kita je kan... hehheeheh.... saje nak kongsi-kongsi perangai Eyrra dekat kawan-kawan... kawan Eyrra cakap... perangai Eyrra ni pelik macam Alien... dia yang macam Alien... dia cakap Eyrra pula kan... luku kang... padan muka....




tertikus ni Eyrra suka pakai... sebab kadang-kadang Eyrra guna laptop ni... suka makan-makan... tu yang tak suka guna touch dekat laptop... nanti terasa kesat dan kotor.... kononnya nak jaga laptop elok-elok lah tu... padahal main hentam je... kadang-kadang.... ehhhehe.... apa pun tak boleh Eyrra ni.... layan je k....




bila busan-busan dalam bilik... iPod ni lah jadi mangsa keadaan.... sebab Eyrra tak nak ganggu roommate Eyrra yang lain... biasa lah duduk 4 orang dalam satu bilik.. kene lah hormat antara satu sama lainkan... tak gitu jemah oiiiii....




ni beg untuk isi pendrive,kad reader dan vodafone... benda-benda ni kan kecik-kecik.. Eyrra ni kadang-kadang jenis pelupa juga... kadang-kadang tak tahu letak barang dekat mana... tu yang Eyrra sedia kan beg kecik untuk isi barang-barang ni... tak ada lah Eyrra letak sepah-sepah... betul tak???? lepas baca... jawab k soalan Eyrra ni.... ehehhehhe




haaaaaaaaaaaa..... beg ni pun penting juga.... sebab Eyrra isi tempat cas laptop,beg pink kecik dan cas iPod dekat dalam ni... sebab Eyrra tak suka barang-barang Eyrra berselerak dah bercampur-campur.... nanti bila dah hilang... nak suruh beli balik... memang sakit lah mak dan ayah Eyrra kan... dah beli... tak pandai nak jaga pula.... tu yang Eyrra kene jaga elok-elok....




beg ni cantik kan... nampak je besar... tapi kecik je... muat-muat isi barang-barang laptop je... tak boleh isi macam-macam... sebab memang tak muat pun... kira beg ni memang untuk barang laptop je... dekat almari Eyrra... macam-macam lagi barang-barang laptop... cuma Eyrra tak guna sangat... beli je... tapi kalau dekat rumah.. pasti Eyrra akan gunakan.... sebab dekat UITM tak kan nak angkut semua barang-barang kan... letih lah.....


tata semua
meowww meowww


 
Copyright © Missue Eyrra Zerra | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in