Cerpen Buat Roommateku



" Tanggal 20 Jun 2013 ( Malam Eratan Kasih )"


Assalammualaikum...
Entry kali ni Eyrra nak memperkenalkan wajah-wajah roommate Eyrra SEM ni.... Eyrra ada 3 roommate... tapi yang lagi sorang tu nama dia Kak Farah... dia dah turun dulu... sebab kawan-kawan dia dah panggil... kita orang je yang siap lambat... hehhee.... tu yang muka-muka ni je yang sempat terselit dekat dalam gambar ni... krik krik krik.... 

Gadis yang bertudung kuning tu... yang wajahnya semanis kurma tu.. nama dia Kak Ika... Kak Ika ni tua setahun je dari Eyrra... Kak Ika ni seorang yang sangat sempoiii dan sporting habis orangnya... suka berborak dengan Kak Ika ni... suara Kak Ika ni pula sama sangat dengan suara Kak Mastura... pehhhh.... rindu sangat dengan Kak Mastura... bila cakap dengan Kak Ika... terasa bercakap dengan Kak Mastura... Mula-mula Eyrra ingat kan Kak Ika ni sombong tau... Ye lah... dia tak tegur Eyrra pun... dia senyap je... bila dah lama-lama jadi roommate dia... dia seorang yang ambil berat juga tau... selalu juga ambil berat pasal Eyrra... hehhe... tanya tu tanya ni... seronok juga berborak dengan dia.... 

Gadis yang bertudung biru tu pula nama dia Nadhirah... kulitnya putih-putih melati... hehhe... comel orangnya... dia ni sama umur dengan Eyrra... kira satu kepala lah kan... nak tanya pape... tanya je lah kat dia... dia jawab je apa yang Eyrra tanya... ehhehe... mula-mula dia je yang peramah dengan Eyrra... ehhehe.... dia pula minat tengok cerita korea... setiap petang dia tengok cerita korea... minat habis ni... haaaaaaaaa.... apa lagi... nanti Eyrra boleh lah tumpang sekaki join dia tengok cerita korea... ehhhe.... 

Nak selit juga cerita pasal " Terseliuh " seminggu Eyrra masuk study... hari jumaat tu boleh pula Eyrra jatuh tangga... hehhe... memang lawak... sampai sekarang kaki Eyrra tak okey lagi... sedih sangat... Kak Farah & Nadhirah lah yang pakai kan pembalut kaki dekat Eyrra... pehhhh... sakit sangat tau... diorang sampai berpeluh-peluh nak pakai kan pembalut kaki tu kat Eyrra... sebab diorang pun takut... sebab Eyrra menjerit-jerit kesakitan... sebab pembalut kaki tu ketat... sakit... buat malu juga... dah lah jatuh dekat depan orang ramai... susah nak cover balik... selamat jatuh agak ayu juga lah... hehheh.... 

Mula-mula Eyrra masuk bilik ni... rasa tak selesa juga lah... sebab diorang senyap je... mula lah dalam otak ni fikir yang diorang ni sombong lah , kerek lah dan macam-macam lagi lah... tau tak kenapa Eyrra boleh fikir macam tu... sebab semua roommate Eyrra senyap je.. keadaan bilik ni sunyi je... nak tegur segan... tapi lama-lama... masing-masing mula cakap kan dulu... kita orang jadi rapat pula kan.. sebab kalau dah 4 bulan duduk sebilik... mesti lah rasa macam adik beradik kan... 

Eyrra nak kasi pengajaran juga dekat korang semua dan Eyrra sendiri... lain kali jangan fikir sesuatu yang belum pasti lagi... sebab benda baru lagi... tak kan nak main terjah je kan... mesti lah ada adab dan stail masing-masing nak memperkenalkan diri masing-masing kan... kita kene cuba bertegur sapa dulu... bila teguran kita dilayan... maknanya dia bukan sombong... mungkin dia pun segan nak tegur kita... bagi pendapat Eyrra lah... semua orang tak sombong... tapi bila orang tu tak kenal kita... mesti lah diorang buat tak tau je kan.. tak kan tak kenal tertiba nak tegur... nanti orang cakap apa pula kan... 





tata semua
meowww meowww
Assalammualaikum semua


0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Missue Eyrra Zerra | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in