Kuliah Cinta


" Cerita cinta remaja sekarang "


Eyrra suka sangat tengok pasangan kekasih ni dulu... masa kecik-kecik dulu Eyrra minat sangat-sangat dekat pasangan kekasih ni.. tapi jodoh diorang tak panjang... sekarang ni masing-masing dah ada pasangan masing-masing... mereka pun sudah bahagia dengan pasangan diorang sendiri... kadang-kadang kita tengok orang lain bahagia sangat... tapi kita tak tahu.. masalah yang diorang hadapi sebenarnya.. kita nampak yang manis je.. bila mereka berpisah... kita tuduh mereka macam-macam... yang pahit kita tak pernah perasan dan ambil tahu pun... kita pun tak boleh salahkan antara satu sama lain.. mungkin diorang berpisah.. ada sebabnya... dah mungkin jodoh mereka sampai sini je... jodoh Eyrra pun Eyrra tak tahu lagi dengan siapa... Eyrra hanya merancang... semua hanya Allah yang tentukan... Eyrra terima je... Eyrra harap.. bakal suami Eyrra tu nanti... boleh jaga Eyrra elok-elok dan membimbing Eyrra ke jalan yang diredhai... InsyaAllah... Amin...

Step by step 

mesti kawan-kawan pun pernah lalui saat-saat macam ni kan kan... mehhh sini Eyrra kongsi sikit cerita cinta kuliah cinta ni... melalui lagu... mungkin korang pun akan faham... dengan dengar lagu je... korang boleh faham jalan ceritanya... kalau tak caya... cerrrr dengar lagu ni Step by step...

Perhatian!!!!
kalau nak dengar lagu ni.. korang kene clik stop dekat " Penyejuk Hati  "
baru lah korang boleh dengar lagu ni Step by step dengan tenangnya...
tak adalah gangguan lagu lain...
Selamat menonton... layannnnn.....


Step 1



Kadang-kadang orang yangg kita anggap sebagai kawan biasa je tu adalah orang yang paling MENYAYANGI kita tanpa kita sedari :)

Setiap permulaan .. ada penghujungnya ..
Setiap pangkal .. ada hujungnya ..
Setiap pertemuan .. ada perpisahan ..

Dan , setiap perpisahan itu ..
Ada yang sementara ..
Ada yang selama-lamanya ..

Moga , dianugerahkan ..
Kesabaran ,
Keyakinan ,
Kekuatan ,
Keutuhan ,
dan .. Kepercayaan ..
Agar .. akan berkekalan hubungan ini ..



Step 2



Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung ,
Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga ,
Kenapa ???
Kerana CINTA itu BUTA
Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga 
Kenapa ???
Kerana KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA !!
Di dalam telaga CINTA hilang..

Kenapa ???
Kerana CINTA itu halus , mudah hilang kalau tak dijaga , sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap ...
Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu ..

Kenapa ??
kerana KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia ..



Step 3



bila bergaduh je.. mulalah ditinggalkan seorang diri... rasa sunyi sangat..

Bila seseorang tu merajuk, dan bila kita pujuk dia. Dia cakap "Kita okey, jangan risau lah :)" 
#Sebenarnya dia perlukan perhatian yang lebih :)


Step 4




makin lama kita kenal seseorang tu,makin banyaklah dugaannya,makin bertambahlah kenangan bersama dia dan makin susahlah untuk kita melepaskannya apatah lagi untuk melupakannya.


Step 5




" dekat padamu "

HIDUP ini susah kita nak DUGA:
Kadangkala kita rasa DEKAT dengan seseorang itu,
tapi sebenarnya JAUH.
Walaupun kita dapat BERSAMA dia, belum tentu
HATI dia dapat kita SELAMI.
Mungkin kita boleh buat dia KETAWA, tapi kita tidak
tahu apa makna SENYUMANNYA.



Step 6




Bila dah HILANG, baru kita sedar. Bila dah TERLUKA, baru kita faham. Bila dah terlalu RINDU, baru kita sedar dia sangat bermakna bagi kita. :'<


Step 7 



Majlis Perkahwinan mereka...
Eyrra pun akan tamat zaman bujang suatu hari nanti....
cuma tak tahu lagi bila...
tunggu orang masuk meminang....
tarikh,tempat,masa dan tahun belum tahu lagi...
tunggu je k...

Jika ada jodoh,kita akan bertemu. Buat mase nie biarlah kita berjauhan dulu. Jika benar diriku tercipta untukmu dan kamu tercipta untukku. Walau jauh mana meskipun lama mana kita kan tetap bersatu dengan ikatan yang sah & diredhai Allah suatu hari nanti.. Insyallah...

♥ Ketika seorang JEJAKA memujimu MAKA pahatkan SUBAHANALLAH didalam HATI mu agar RIAK jauh dari JIWA mu..

♥ Ketika seorang JEJAKA mendekatimu MAKA alunkan ASTGHFIRULLAH didalam KALBU mu agar KEINGINAN dihindar dari HATI mu..

♥ Ketika seorang JEJAKA menjaga maruahmu MAKA zikirkan ALHAMDULILAH didalam JIWA mu agar KESYUKURAN sentiasa dekat di KALBU mu..



tata semua....
meoww meowww




6 comments:

  1. Waaa.. Ni nampak macam betul2 minat Erra Fazira ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang minat pun dekat Erra Fazira... dekat Yusry KRU pun sama... dari kecik lagi Eyrra minat dekat pasangan ni.. dulu masa kecik2 Eyrra minat sangat dekat Yusry KRU... tu yg minat dekat lagu2 Yusry n Erra Fazira...

      Delete
  2. Replies
    1. Waalaikummussalam bunda... terima kasih baca entry Eyrra...

      Delete
  3. aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
    http://slapmestore.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam amer... thanks... boleh je.. tak mintak izin pun tak apa... hehheh... oke.. sy follow back... :)

      Delete

 
Copyright © Missue Eyrra Zerra | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in