PeReDaRaN mAsA


" Picture masa Zaman Kecik , Zaman Persekolahan dan Zaman Universiti "




amboiiiii.... semangat betul Eyrra masa baby kan... mesti ramai yang geram tengok Eyrra dulu... Mak pernah citer dekat Eyrra... yang ramai nak pegang Eyrra... nak jaga Eyrra masa kecik... sape lah yang tak suka kalau baby yang comel-comel kan... Eyrra pula anak perempuan  sulung Ayah dan Mak.... dan merangkap anak bongsu dari 5 beradik.... tu yang diorang sayang sangat tu... bila Eyrra dilahirkan di dunia yang serba canggih ni... cewahhhhh..... 




ni masa birthday Eyrra 1 tahun... Mak cakap masa ni Ayah beli kek besar untuk Eyrra.... Ayah dan Mak jemput semua orang kampung dan sedara mara datang untuk meriahkan lagi Majlis Hari Jadi Eyrra yang ke 1 tahun... tu yang Eyrra kira orang kenal lah dekat kampung ni... sebab Ayah suka sambut birthday Eyrra dan lepas tu jemput orang kampung sekali....  start umur Eyrra 16 tahun je... Ayah dah tak sambut dah.... Ayah cakap Eyrra dah besar... sedih je.... yang penting Ayah dan Mak kasi hadiah.... hehehhe.....




ni lah picture Eyrra dengan Abang Halim... Eyrra rapat dengan dia.... dia selalu ambil berat pasal Eyrra... dari kecik sampai Eyrra dah besar ni... sebab kita orang ni kira rapat lah dari kecik.. sayang lah konon nya dekat budak kecik ni... hehehhe.....




ni picture Eyrra dengan Nenek Piah.. Nenek kesayanggan Eyrra.... Nenek lah selalu jaga Eyrra masa kecik.. sebab Mak sibuk je... Ayah pula kerja dekat Singapore.... selalu tinggal-tinggal kan Eyrra... bila jumaat,sabtu dan ahad je Ayah balik Melaka... Eyrra dah tau dah... kalau ahad je mesti Ayah balik Singapore... masa tu lah Ayah tidur kan Eyrra sampai Eyrra nyenyak... Eyrra bangun-bangun je.. cari Ayah dah tak ada... Mak cakap Ayah dah balik Singapore... menangis sampai mengajuk dengan Mak... sebab tak kejut Eyrra bagun masa Ayah nak gerak... konon-kononnya nak tahan Ayah jangan balik lah... macam dalam filem-filem tu... hehehhe.... Eyrra manangis sebut nama Ayah je... hehhee.... lama-lama bila dah besar kira umur Eyrra dah 9 tahun Eyrra dah biasa kene tinggal... Eyrra dah oke... dah tak kisah dah... janji kalau Ayah balik.. Ayah kene beli something untuk Eyrra.. kalau tak Eyrra ngajuk... hehhee... manja lah katakan....




picture ni masa Eyrra pergi jenjalan dengan Family... pergi Zoo.... dulu Family Eyrra suka bawa Eyrra jenjalan.... hehhe..... masa sekolah... mestilah busan duduk rumah... ada je nak pergi jenjalan mana-mana ajak Family.... tak senang Eyrra nak duduk rumah... busan... sebab masa ni mana boleh keluar dengan kawan-kawan... sebab masa sekolah... Ayah dan Mak kasi keluar dengan Family je... sebab diaorang risau pasal keadaan Eyrra nanti....




picture masa nak pergi rumah kahwin... dulu selalu kene ikut Ayah dan Mak pergi rumah kahwin... sampai naik busan dah tengok pengantin... hehhe... bila dah habis sekolah je... dah duduk dekat Uitm... dah jarang ikut Ayah dan Mak... ntah-ntah diorang pun dah malas nak ajak Eyrra ikut lagi... hehhhe....




haaaaaaaaaaa.... dulu masa ni badan macam kerengga... slim je... sekarang ni... dah berisi sikit... kira dah gemuk lah kan... mungkin hati banyak senang kowt.. bak kata kawan-kawan Eyrra.... tunggu lah 5 tahun lagi... macam mana lah keadaan badan Eyrra... hehehhe....




dulu masa mula-mula kawan-kawan Eyrra yang baru kenal dengan Eyrra... diorang cakap diorang nampak Eyrra ni macam lembut je orangnya... kira macam Ayu je lah... bila diorang kenal je Eyrra dah lama... Eyrra pun tunjuk lah perangai Eyrra yang sebenarnya... Eyrra ni kira gila-gila juga lah... suka kacau kawan-kawan Eyrra... paling diorang takut... bila Eyrra cubit diorang... diorang cakap sakit... Eyrra pun tak tau... kenapa tangan Eyrra ni cepat je nak mencubit... kesian sesiapa yang kawan dengan Eyrra ni an an... ehhehhe... mesti lebam-lebam tangan korang an an....




haaaaaaaa... nak citer sikit... kira nak bongkar kan rahsia Eyrra lah.. hehehehe.... kira yang tau rahsia ni cuma budak SMK Sultan Alauddin... Eyrra ni kuat nangis... hehhe...kira macam mudah tersentuh lah kan... hehehe... budak tempat kerja Eyrra dekat Datastation pun tau Eyrra ni kuat nangis... kalau orang marah Eyrra sikit je... mesti Eyrra nangis... ermmm... perangai Eyrra ni tak boleh di ubati.... sampai kadang-kadang En.pakwe pun tak berani nak marah-marah Eyrra... 




nak citer lagi pasal Eyrra.. Eyrra ni kira garang juga lah... tapi kawan-kawan Eyrra cakap Eyrra ni tak garang langsung pun... suka tersenyum dan gelak... tak kelakar pun Eyrra gelak... hehhehe.... tapi kalau orang tu betul-betul sakit kan hati Eyrra dan buat Eyrra marah... seriusly Eyrra akan melenting... masa tu lah korang tau Eyrra marah macam mana... masa tu lah korang tak kenal Eyrra lagi macam mana... sebab korang selalu nampak Eyrra senyum dan gelak je kan... betul tak???? please lah jangan buat Eyrra marah k... tu je pesan Eyrra.... amboiiiii....




Eyrra sebenarnya lasak juga tau... tapi semua orang kalau tengok Eyrra ni lembut je... hehhehe.... dulu masa Eyrra kawad dekat sekolah... Eyrra rapat dengan Cikgu Josi... Cikgu Josi cakap... Eyrra tak sesuai masuk kawad... sebab Eyrra nampak lembut... lepas tu kulit cantik... tak takut kulit Eyrra rosak ke... Eyrra cakap Eyrra tak kisah... kalau kulit Eyrra jadi hitam ke apa ke... Eyrra tak kisah... Eyrra minat... Eyrra nak masuk juga... lepas tu Cikgu pun kasi lah masuk.... Bila menang Kawad Kaki tu.. kira kita orang naib johan je lah... Cikgu cakap... muka Eyrra semangat gila... tak sama macam dia duga.... dia ingat Eyrra ni lembut je masa kawad... terus dia masukkan nama Eyrra pergi perkhemahan dan menembak.... hahaha.... jangan ingat muka nampak lembut tak boleh buktikan kegagahannya tau...




Eyrra pemaian bola baling dari Form 2-5... masa Form5 tu... Cikgu baru yang ganti.... Cikgu tu pula kawan Abang Eyrra.... hehhe.... dia mula-mula tak yakin dengan Eyrra.. sebab dia tak pernah tengok Eyrra main lagi... pendek kan cerita... masa nak lawan antara sekolah tu... Eyrra main lah... dia dah kasi posisi... dia cakap patut lah Cikgu lain pilih  budak lama main... rupanya budak lama ni main semangat,.. tak sama macam budak baru yang dia pilih tu... biasa lah tu... budak lama ni dah banyak pengalaman bermain... dah kenal muka-muka permain dari sekolah lain tu... tu lah... jangan sangka muka lembut dan cun lah konon ni tak semangat nak main... kira orang ingat perempuan lembut ni masa dekat padang pun lembut.... jangan berfikir macam tu k... masa Eyrra dekat Uitm... ramai sangat yang cantik-cantik main bola jaring.... hehehhe.... Eyrra rindu pemain bola jaring Dang Merduwati Uitm...




Eyrra ni kira kaki shopping lah juga... bila keluar dengan Family... mesti nak beli macam-macam... hehhe.... kadang-kadang barang yang Eyrra tak nak pun... Eyrra main beli je... bila sampai dekat rumah... pehhhhh... menyesal je beli... tak guna pun.. hehheh..... tabiat tu tak dapat nak di elak kan... bila dan masuk Uitm... kira Ayah kasi duit dekat Eyrra lah kan... pandai pula Eyrra berjimat... sebab rasa macam duit tu kita yang punya... selalu mintak je... dan ambil je pape... nanti Ayah atau Mak je yang bayar.... bagus juga Eyrra duduk Asrama... dah pandai berdikari dah... tak payah harapkan orang lain lagi.. tak payah susah-susah kan orang lain lagi... betul tak???? kawan-kawan pun mesti macam tu juga kan.... dah tau dah.... kita sama je....


tata semua
meowww meooww



12 comments:

  1. mse kecik2 kuat majuk...

    da besa same jugk keeeeee ?
    :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah besar ni lagi lah kuat merajuk.....
      hehhehe... malang lah sape yang jadi suami eyrra nanti... sik kene pujuk je... hehhehe....

      Delete
  2. lovely!
    kamu sudah jadi wanita yang cantik!

    http://inijojomerah.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks....
      semua perempuan akan berubah bila diorang dah meningkat remaja....

      Delete
  3. Salam perkenalan..teringat zaman kanak2 dulu,selalu ponteng klass mengaji,hu hu tpi skarang nasib baik kerja bagus..alhamdulillah,jom singgah blog airis

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan...
      best an zaman kanak2 dulu....
      masing2 semuanya nakal2 lagi.
      sekarang je dah manjadi ayu2 gitu.... ehhehhehe

      Delete
  4. SaLam...bw...cantik n elegant...follow blog nie (177)tp jangan lupe follow blog sy juga...TK
    http://saifulfromslim.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam...
      thanks...
      saya biasa2 je..
      sy follow blog awk...

      Delete
  5. KEna simpan gambar tu baik2x kan.. leh buat kenangan.. tunjuk kat cucu cicit nanti heheheh ... ... Jom Singgah blog saya . Support dari anda amat lah saya harga - TQ http://threezresources.blogspot.com/ dan like FB http://www.facebook.com/3zHomeCleaningService

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu... blog ni je lah sy akan kasi cucu cicit saya baca... hehhee... peredaran masa saya banyak saya citer dekat blog ni... biar dia tau sy ni mcm mana masa muda2... ehhhe

      Delete
  6. kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
    semoga menjadi semangat .. :)
    Bukanlah suatu kesalahan ketika kamu mencoba dan kemudian gagal. Satu-satunya kesalahan adalah ketika kamu tidak berani mencoba
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ..

    ReplyDelete

 
Copyright © Missue Eyrra Zerra | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in