TiP pEnJaGaAn wAjAh Ku


Kulit muka yang tak dijaga dengan baik menyebabkan proses penuaan berlaku lebih awal daripada sepatutnya. Begitu juga dengan kulit yang aktif. Sebab korang kerap menegangkannya tetapi tak membersihkannya dengan sempurna, tak gunakan pelembab serta sering terdedah kepada matahari. Betul tak apa yang Eyrra taip ni... Kulit wajah pun perlu dijaga macam korang jaga badan dan rambut.... Jom try SAFI BALQIS Perfect 10 ni... Eyrra guna SAFI BALQIS... Eyrra berasa sangat berpuas hati dengan hasil nya... tu yang Eyrra nak kongsi kan dengan kawan-kawan semua... Mula-mula memang lah tak rasa selesa pakai benda yang kita tak penah guna kan... nanti lama-lama oke lah... mula-mula rasa gatal-gatal dekat kulit wajah kita ni... sebab Eyrra dah tukar kepada SAFI BALQIS... jangan risau k kawan-kawan... tu semua hanya permulaan je.. nanti lama-lama selesa lah... try lah benda yang elok... daripada beli yang mahal-mahal.. hasil nya... sama je dari start pakai... betul tak???? Jom tengok jenis-jenis nya...
PENCUCI MUKA untuk wajah yang berminyak.. muka Eyrra sekarang ni lebih segar... dah tak berminyak dah lagi macam dulu... lebih berseri...
Lepas je Eyrra cuci muka... Eyrra guna kan TONER ni... bila guna kan Toner ni... kulit kita kan lebih segar dan tegang... sejuk guna Toner ni.... 






Haaaaaaaaaaaa......... kalau nak guna Toner tu... mesti lah kene ada KAPAS kan.. kalau tak lah... macam mana lah nak letak dekat muka tu... sebab Toner ni kan sejenis cecair... nanti letak je at tangan... dah kering... sia-sia je beli... hehhehe... jangan lupa beli kapas ni tau... 
Lepas je guna Toner tu... Eyrra guna KRIM pula... tak payah pakai make up... guna krim ni je... muka kita akan nampak seri.. kalau tak percaya... try lah... kulit pun makin lama makin cerah....

Lepas dah letak krim dekat muka... Eyrra pakai BEDAK.. untuk nampak lagi rata dekat muka... nanti tak ada lah berminyak dekat muka ni... sebab kalau pakai krim je dan tak pakai bedak... nanti muka kita jadi kesat dengan krim... nanti mesti tak selesa... 

Bila malam je... Eyrra pakai KRIM PELEMBAB MALAM... 

KRIM KONTUR MATA... Eyrra pakai benda ni.. sebab dekat bawah mata Eyrra gelap... student lah katakan.. selalu tidur lewat... dekat bawah mata pun kene jaga juga... kalau tak... jadi macam panda... eheheh.... 
LOSYEN TANGAN & BADAN SIANG....
kalau korang rasa tangan tu mula kering... pakai lah losyen ni.. wangi dah lembut kalau pakai dekat tangan.... 


Kalau nak lagi senang dan boleh bawa kemana saje... korang beli lah yang set punya... lagi save... Eyrra cuma nak berkongsi je dekat korang semua... kalau nak try... dipersilakan... Eyrra alu-alukan korang guna product ni.. tak menyesal punya lah... tapi jangan pakai sekejap je.. kene lah amal kan selalu.. baru lah menjadi... hehehehe.... 
KRIM KECANTIKAN warna hijau ni... My Mum yang guna.. oke juga... hehehe... saje je nak menyelit sikit... dulu Eyrra guna krim yang ni.. tapi muka Eyrra tak sesuai... semakin cerah je.. tapi berminyak... tu yang Eyrra try yang warna biru... oke pula.. tu yang guna sampai sekarang... SAFI BALQIS jantung hatiku... tak guna yang lain dah... Jom baca petua yang Eyrra pernah dengar dan Eyrra amal kan petua ni...


Sebaliknya, kalau korang nak mengekalkan keremajaan kulit muka lebih lama, ikutilah 6 cara penjagaan muka berikut;

1. Minum air kosong sebanyak 8 - 10 gelas sehari untuk mengekalkan kelembapan kulit. Kalau nak minum lebih daripada 10 gelas sehari pun boleh. :)

2. Sebelum tidur, basuh muka anda dengan air bersih. Kotoran dan bakteria yang tak dibersihkan tu boleh menyebabkan kulit berjerawat dan timbulnya garis penuaan pramatang.

3. Jangan lupa juga cuci muka anda sebelum beriadah ataupun bersenam. Kalau berpeluh nanti, ia akan mengurangkan jumlah kotoran serta bakteria yang terkumpul.

4. Amalkan 3 langkah penjagaan kulit muka. Pertamanya, cuci muka dengan air suam dan gunakan pencuci yang berasaskan glycerin. Lepas cuci muka, gunakan penyegar (toner) dan disusuli dengan pelembap.

5. Pastikan anda melindungi kulit daripada sinaran matahari sebaik mungkin. Gunakan krim pelindung matahari SPF 15 bagi melindungi kulit terbakar dan masalah kedutan.

6. Akhir sekali, jika anda mengalami masalah kulit yang serius, berjumpalah dengan pakar kulit atau dermatologis. Dapatkan khidmat nasihat tentang apa yang patut anda buat.


tata semua
meoww meowww




1 comments:

  1. assalamualaikum akak eyrra. nak tanya, tentang testimoni akak pakai krim safi lidah buaya tu boleh ?

    ReplyDelete

 
Copyright © Missue Eyrra Zerra | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in