GaDiS bRaCeS


Aku nak kongsi sikit ni... pengalaman aku masa pergi check gigi untuk pakai braces... mula-mula aku pergi dengan En.pakwe... dah lah sesat... ntah pape je orang melaka xtau jalan nak pergi hospital putra.... heheheh... buat malu je.... dah lama pusing-pusing dalam kereta... tertibe aku dengan En.pakwe berhenti dekat tepi sungai MELAKA tu... aku pun terpandang lah at atas.... jeng jeng jeng.... aku nampak lambang HOSPITAL PUTRA.... pehhhhh... seronok gila dapat jumpa... ehhehe... sampai-sampai je dekat klinik gigi... rupa-rupa nya hari isnin tutup... hehehe... penat je mencari.... last-last kita orang g cari tempat nak berbuka puasa.... selamat En.pakwe ni seorang yang penyabar lah katakan.... ehheheh... 

Balik je uitm... aku call my mum...

Aku :
mak tadi eyrra pergi HOSPITAL PUTRA... klinik pergigian tu tutup... En.pakwe cakap kene pergi dengan ibu bapa.... takut kene tipu harga nanti....

My mum :
ye ke???? kalau macam tu.. hari jumaat kita pergi... sebab mak xada pape masa tu...

Aku :
oke... nanti mak ambil eyrra dekat uitm tau... kita terus pergi je... 

jumaat minggu depan tu aku pergi dengan ayah dan mak... diorang teman aku pergi x-ray....
lepas je x-ray... aku kene buat model gigi aku yang xlawa tu... ehhehe.... xde lah teruk mana gigi aku.... gatal-gatal nak pakai.... ehheheh... lepas tu doktor cakap... aku kene cabut 2 gigi je... belah kanan... tapi kalau nak lagi cantik... cabut lah 4 gigi.... mak aku cakap... dah alang-alang pakai braces ni... biar lah nampak gigi tu cantik... aku pun dengar lah cakap mak aku...aku rela kan diri... cabut 4 gigi... 



ni lah harga x-ray dan model gigi

lepas tu doktor suruh aku datang balik hari khamis untuk cabut gigi belah kanan atas dan bawah... aku mula-mula takut juga nak cabut... tapi bila dah cabut... xrasa pape pun... tertibe je dah tercabut.... hehehhe... cuma bila dah lama... terasa bisa... biasa lah tu....



ni lah ubat yang aku kene makan kalau ada terasa bisa-bisa..



kapas ni lah aku guna masa gigi aku berdarah... ehheeh....
kalau lah kapas ni xada... mesti seram orang tengok aku... bila mulut aku penuh dengan darah... heehhehe



ni lah plastik HOSPITAL PUTRA....
heheheh.... macam shopping plak kan....



ni lah harga bila dah cabut 2 gigi belah kanan...
rm150 tu harga cabut gigi...
yang lagi rm500 aku kurang pasti... ehheheh....
lupa bila doktor terang-terang kan....

lepas tu aku terus balik uitm.... sebab petang tu aku ada kelas.... doktor suruh aku kumuh pakai air garam... apa lagi... aku terus ajak ayah aku pergi beli garam... lepas tu doktor suruh aku minum air sejuk or aiskrim.. aku suka benda-benda macam tu... apa lagi... terus je aku berbuka... sebab dah cabut gigi... batal lah puasa aku... makan lah aiskrim dan air milo ais.... ehhehehe



aku beli garam cap FAIZA....
aku nampak garam ni yang paling menarik...
terus je rembat...

khamis minggu depan aku kene lah cabut gigi belah kiri... pehhhh. aku terasa macam nenek tua dah... sebab dah xde gigi... ehheheh.... En.pakwe sik panggil aku orang tua je.... tunggu lah gigi aku dah cantik.... aku smile depan dia je.... hehehhe... padan muka....


lepas tu kene bayar rm150 je... sebab cabut gigi belah kiri 2 batang..... aduyaiiii... sedih nye... 

lepas raya... hari jumaat aku kene pakai braces... lepas ni xdapat lah makan banyak-banyak lagi... sebab gigi dah sakit... sik rasa tekanan je... aku pun boleh jadi tetekan... xdapat makan banyak-banyak... kalau aku xkurus lah... xtahu lah kan... jangan aku semakin banyak makan dah lah.... ehhehe... sebab aku tala je... sebab xsakit sangat.... ni lah barang make up aku sekarang... tgk lah....



semua ni ditaja oleh COLGATE....
amboiii.... ni semua pakai duit aku tau...
rm90 je... 



ni lah harga pasang braces sebenar nya rm2500...
tapi mak aku mintak bayar rm1500 dulu....
selamat doktor tu bagi....
kalau x...
kene je lah bayar...

lepas ni kene bayar lagi rm1200.... yang rm200 tu sekali bayar untuk check bulan depan... nak tambah tekanan dekat gigi aku ni... ehheheh... lepas ni mesti aku kurang bercakap... makan pun kurang... cewahhhhhhhhh.... haiiiii si gadis gigi besi.... aku pakai selama 2 tahun... setiap bulan aku kene bayar rm200.... mana nak dapat duit ni.. apa lagi... mintak ayah lah... ehheheh.... semua sekali rm7000... aku xdapat lah nak bayar semua sekali... bayar ansur-ansur lah nampak nya.... k lah nak kemas-kemas barang... esok pagi nak balik uitm... nanti pagi esok xde lah aku tertinggal kan barang aku dekat rumah ni.. nanti aku kongsi-kongsi lagi dekat blog ni k... jom tengok gigi besi aku.... 



















1 comments:

  1. mahalnye RM7k! ingatkan kl dah cukup mahal, rupenye melaka lagi mahal gilos. takpa nak cantik gigi kan :)

    ReplyDelete

 
Copyright © Missue Eyrra Zerra | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in